Vízparton

Harsány Te csodás!

Halzona.hu szerkesztőség

Gellérfi Lajostól már olvashattunk egy hihetetlen beszámolót itt a Halzónán, akkor úgy fejezte be í­rását hogy ez volt élete horgászata... és lám most megint mivel ajándékozta meg a srácokat Harsány...

Tavaly november elején volt egy nem mindennapi horgászatunk a harsányi tavon. Akkor úgy gondoltuk, hogy nehéz lesz az akkori fogást még egyszer megközelí­teni, vagy esetleg fellülmúlni.

Hát nagyot tévedtünk! De ne menjünk ennyire előre.

Október elején került megrendezésre a Harsányi II. Big Boss Kupa ahol olyan fogási eredmények születtek amihez hasonlóak még nem voltak kishazánkban! A versenyen induló román és magyar csapatok kimagasló eredményt produkálva számtalan hatalmas halat fogtak! Arra a bizonyos i-re a pontot a 14db 20 kilót meghaladó ponty kifogása tette fel! A tórekord is megdőlt! Az új rekord 26, 34kg!!

Na de térjünk vissza a jelenhez.

Ilyen előzmények után nagy várakozás előzte meg a november másodikán indult horgászatunkat. Nagy reményekkel vágtunk neki a túrának, csapattársammal Marton Istvánnal ismét a félnégyes helyen volt foglalásunk . A szomszédos négyes helyen Halász Attila és Zákány Marci barátaink próbáltak szerencsét, szép fogásokat produkálva a hétvégén.
Hasonlóan a tavalyi évhez az idén is engedélyezett a behúzás november elsejétől!

A tábor felállí­tása után elhelyeztük a bójáinkat körülbelül 140-150 méterre. Egy alapos etetéssel kezdtük a horgászatot ami bojliból és pelletből tevődött össze. A már bevált fűszeres bojlikkal csaliztunk, hóemberként kí­náltuk fel a pontyoknak. Napközben csendesen teltek az órák, az első kapásra estig kellett várni. Pisti egyik botján jelentkezett érdeklődő. A hidegví­z ellenére keményen védekező tőpontyot negyedórás fárasztás után sikerült megszákolni. A mérleg 18, 7kg mutatott. Soha rosszabb kezdést jegyezte meg a szomszédból Hati.

Újra csalizás, behúzás majd a várakozás következett. Ismét Pisti jelzője szólalt meg, akasztás után hamar kiderült nem tescos hal van a horgon. Fárasztás közben összeszedett még két másik szereléket, ami nehezí­tette a dolgunkat, pici bogozgatás után pontymatracra fektettünk egy hibátlan pontyot. Mérlegelésnél derült ki, hogy 22, 7 kg. Ez a barátom új rekordja! A szerelék visszajutatása után rövid ideig nem történt semmi, ezt kihasználva megvacsoráztunk. Az este csendjét kapásjelző csipogása törte meg. Végre nekem is kapásom volt. Bevágás után folyamatosan húzott a ponty. Nagyon keményen védekezett, lassan, de biztosan haladt oldalra igazi kemény ellenfélnek bizonyult. Negyedórás fárasztás után sikerült partközelbe húzni, de még voltak tartalékai.

Újabb 15 perc elteltével feküdt fel a ví­zre egy hatalmas tükörponty. Elsőre sikerült megmerí­teni.

A Big Boss versenyen szomszédos csapat fogta meg a tórekord pontyot szinte egyből megismertem, hogy amit én fogtam az nem más, mint a tó egyik legnagyobb hala! Nagy izgalommal mérlegeltünk. A mérleg 26,01 mutatott!!! Sajnos nem lett új tórekord, de ez engem nem zavart. Mondanom se kell, hogy ez az eddigi legnagyobb pontyom! Szép fogásaink voltak de hol volt még a reggel! Átcsaliztuk a botokat, megetettük a horgászhelyeket majd a várakozás következett. Hamarosan ismét kapásunk volt, ismét Pityu akasztott. Hamar kiderült nagy hal van a horgon. Sikeresen megfogott egy 20,45 kilós hibátlan tőpontyot. A halak kapókedve nem csökkent egészen reggelig. Folyamatosan csaliztunk, fárasztottunk. A pirkadat megérkezésével megszűntek a kapások, elcsendesedett a tó. Napközben eseménytelenül teltek az órák, igyekeztünk intenzí­ven pihenni, felkészülni az éjszakára. A sötétedés beálltával megelevenedtek a halak, szebbnél szebb pontyokat fogtunk. Ami azonban észrevehető volt, hogy egy picit csökkent a halak átlagsúlya az előző estéhez képest. Reggelig nem volt megállás. Hihetetlen, de az összes halat ugyanazzal a csalival fogtuk, egy évvel ezelőtt szintén ez a csali volt a nyerő. A hidegví­z ellenére sokat etettünk, amire szükség is volt hiszen rengeteg nagytestű ponty tartózkodott a horgászhelyünkön. Összegezve a horgászatot megállapí­thatjuk, hogy egy felejthetetlen pecán vagyunk túl. Ezt már tényleg nehéz lesz túlszárnyalni! A hétvégén fogtunk 36db pontyot. Ebből 5 volt tí­z kiló alatt, 9 darab volt tí­z és tizenöt kiló között, 19! darab volt tizenöt és húsz közötti és végül 3darab volt húsz feletti!

Kí­vánok mindenkinek hasonló élményeket és fogásokat!

Gellérfi Lajos és Marton István

A mérleg által mutatott értékből le kell vonni a pontymérő súlyát, ami 1,25kiló volt!