Vízparton

Évbúcsúztató horgászat 2011 Harsány!

Halzona.hu szerkesztőség

Gellérfi Lajos küldött nekünk egy hihetetlen élménybeszámolót. A cikknek lehetne talán az is a cí­me hogy a 20 pluszosok napja...

A novemberi enyhe időjárás meghozta a kedvemet egy utolsó idei horgászatra, választásom a Harsányi tóra esett. Ami persze nem volt véletlen, hiszen harsányi lakos vagyok! Péntek délre értem a tóhoz.

Tóth Péter tógazdával történt egyeztetés után az úgynevezett félnégyes helyet választottam, mivel a pontyok már a tó közepén tanyáztak ezért Peti, engedélyezte a behúzást is.
A horgászhely elfoglalása után a tábor kialakí­tása következett, majd a szomszéd helyen horgászó Pistivel elhelyeztük a bójákat. Én dobástávolságra raktam le, ő a behúzást választotta í­gy a bójája jóval beljebb került. Az etetés után következett a horgászat. Csalizáskor különböző í­zű bojlikat raktam fel. Az első botomra saját készí­tésű fűszeres. A másodikra Squid & Octopus, a harmadikra Fish+Robin Red bojli került. Csendesen teltek az órák. Az első kapásra éjfélig kellett várni! Folyamatos csipogás jelezte, hogy vendégem érkezett. Rövid fárasztás után sajnos elveszí­tettem! Gyors csalizás majd dobás következett. Reggelig még volt egy kapásom de az is lemaradt. A barátom fogott az éjszaka három pontyot, ezért elhatároztam, hogy beljebb rakom a bójámat és ráhúzok egy botot saját fűszeres bojlival. Változtatásom hamar eredményt hozott! Fogtam egy gyönyörű 16, 4 kg tükörpontyot, majd a többi botom is behúzásra került. Botonként a hidegví­z ellenére viszonylag sokat etettem, minden behúzáskor fél-fél kiló pellet és bojli került beetetésre. Sötétedésig nem volt kapásunk, majd a szomszéd gyorsan fogott három szép pontyot, amiből kettő tí­z+os volt.

Az este első halára kilencig kellett várni, amikor maszatolós csipogásra lettem figyelmes. Rövid fárasztás után szákba tereltünk egy 15, 7kilós tőpontyot, ami Squid&Octopus bojlira éhezett meg.

Szákolás közben a középső botomon is kapás volt! Amí­g én fárasztottam a szomszédom ellátta a megfogott halat. A megakasztott hal nagyon komolyan védekezett, mivel a horgászhelyem előtt nagy akadó található ezért csónakkal mentünk elé. Negyedórás fárasztás után sikerült megszákolni egy hatalmas aranysárga tőpontyot. A mérlegelésnél derült ki, hogy 20 dekával nagyobb eddigi legnagyobb halamnál, a mérleg 20, 5 kilót mutatott,Fish+Robin Red bojlit vett fel. Csalizás után visszakerültek a botot a bójához.

Az éjszaka fogtam még három kisebb pontyot,meg két nagyobbat egy 15 és egy 16, 8 kilósat. Reggel füstölős kapásra ébredtem a szomszédomat nem akartam felébreszteni ezért egyedül ültem a csónakba a fárasztás félóráig tartott, aminek a végén sikerült megszákolni egy 18, 5 kilós tükörpontyot , ami fűszeres bojlira kapott. Ezután Pistával lefényképeztük az éjszaka halait, majd visszanyerték szabadságukat! Mivel világosban eddig nem nagyon volt kapás elkezdtem összepakolni. A csendet kapásjelző hangja törte meg. A fárasztás ismét csónakból történt 20-25 perc elteltével felfeküdt a ví­zre egy óriási tükörponty, látható volt, hogy 20 feletti! A méréskor derült ki, hogy jól saccoltunk a mérleg 21, 5 kilót mutatott. Ismét egy új rekord, szintén Fish+ Robin Red bojlira. Ezután már nem volt több kapás.

Úgy gondolom ez volt életem horgászata ezt nagyon nehéz lesz felül múlni!